perjantai 6. syyskuuta 2013

Brilliance leimasinväri


Brilliance on nopeasti kuivuva pigmenttimuste joka on suunniteltu erityisesti kiiltäville pinnoille ...kuvailee Paperilohikäärme tuotetta johon olen tykästynyt. Piti tehdä oikein kartta tähän koneelle siksi, että usein tulee kortteja julkaistessa kerrottua mitä niihin Silpputehtaalla laitetaan. Yksi Versa Magic pääsi mukaan. Se on samnalisessa rasiassa. Tämä värikartta on sikälikin mukava tässä, että värit eivät ihan ole samoja mitä pakkauksen etiketissä. Verrataanpa vaikka tuota klo 13 punaista. Se on tuossa alarivissä oikealla. Tykkään enemmän siitä mitä se oikeasti on.Klo 9 paikkeilla on Pearl Black ja kartaltahan näkee ettei väri ihan musta ole. Jotenkin ovat niin mieleisiäni, että olisi mukava jos olisi kaikki värit käden ulottuvilla kun kortteja teen.

Leila-Mumman haaste/ Pariisi

ATC: "Kysymys" Kortin pohjana on pala riisipakkausta. Sisäpinta lootassa on oikein kauniin ruskea ja se on tämä kuvapuoli. Siihen on embossattu läpinäkyvällä jauheella Eifeltornileima. SE on koholla ja kiiltää kuin olisi muovia tuossa kortin pinnassa ja pohjaväri näkyy läpi. Vihertävä taustaväri on tehty Prilliance pearl thyme leimasinvärillä. Se ei tarttunut embossaukseen. Ei myöskään mustalla leimattu postileima jota piti paikata kynällä Post card tekstin leimasin ensin yhdellä Prilliace väreistä ja se katosi ainakin omista silmistäni joten leimasin sen uudestaan mustalla ja koko juttu hämärtyi entisestään. Seuraavaksi leimasin saman leiman mustalla silkkipaperille jonka taakse olin kiinnittänyt Bilteman kaksipioliteippiä- Leikkasin leimasta ääriviivatarran ja laitoin sen pieleen menneiden leimailujen peitoksi. Näytti liian valkoiselta taustastaan joten lääppäsin vähän Promarkerilla. Kortissa on lisäksi vähän geelikynä korostusta, ruusu, pari metallikukkaa (Paperilohikäärmeestä) sekä kimalleliimaa kukkien keskellä. Reunakorostus on tehty leimasinvärillä.No niin..tunnustan..hurahdin taas torsoleimasimeen. Se tuli kymmenen leiman settinä Cardmaking lehden mukana.Mutta..leimasimiahan ei voi koskaan olla liikaa!

SADE ATC-vaihto Anu-Riikan kortit

 S niin kuin Syksy
A niin kuin Auringonkukka
D niin kuin Dingo
E niin kuin Eilinen
Olen jo useamman päivän saanut ihastella näitä värikylläisiä, taiteellisia kortteja! Kamera vaan on ollut lainareissussa pääsin kuvailemaan vasta nyt. Kaikki hienot yksityiskohdat eivät taaskaan kuvissa näy. Mutta sehän tiedetäänkin jo, että omissa hyppysissä vasta kaikki kortin ominaisuudet ja hienoudet tulevat näkyviin. Ihan kuin ruokakuvat! Maku ja tuoksu jää tuntematta jne. Korteissakin on tuo purutuntumaa vastaava, vasta käsin koskiessa saavutettava kortin olemus. Ja kaikki pinnan struktuurit ja kiillot ja matat, niitten vastakohdat jne. jotka eivät juuri koskaan täysin näy kuvissa.
Nämä ovat Anu-Riikan ihka ensimmäiset ATC-kortit! On ilo saada ne Silpputehtaalle. Nyt jäädään sitten odottamaan värikylläistä, idearikasta ja luomisvoimaista jatkoa!

SADE ATC vaihto omat kortit.Lähtivät Outille.




 "S niin kuin soolo"
 "A niin kuin asettelu"
"D niin kuin duetto"
"E niin kuin esiintyminen"

EMM 36/2013

Ei Maksanut Mitään haasteeseen tehdään kortti joka viikko Silpputehtaalla (16 viikkoa jäljellä 2013)
Voi toki osallistua miten huvittaa, siis ei tarvi tehdä korttia viikottain. Haastesivulle, Haf way Storage blogiin pääsee klikkaamalla oikean reunan sivupalkista blogin tunnuskuvaa.
ATC "Kaikenlaisia yhteyksiä" kortin pohjapahvi on kaurapuurolaatikosta. Tapettikuva taustalla on lehdestä. Tykkään kirahveista (vai sanoisiko paremminkin, että pikkuisena tyttönä rakastin kirahveja) tässä niitä on. Pää mikä lie piirroksineen on itämaisesta julkaisusta ja nuo kuulokkeet jostain kotimaisen kauppaketjun lehdestä. Teksti on siitä 0,50€ maksaneesta kirjasta. Ei paljon lausetta kohti siis tule hintaa.Tekstin päällä on väritön kynsilakka. Lakkausta ennen tekstipohjaa on vähän "lämmitetty" Promarkerilla. Reunat on viimeistelty leimasinvärillä. Kuvassa kortti on vähän vinossakin näköjään.

sunnuntai 1. syyskuuta 2013

Askartelupaja haastaa..

TV-ohjelmat oli aiheena. ATC "Irma Seikkula" Suomi elokuvan kulta-ajan tähti, jonka ensimmäinen elokuva oli Nyrki Tapiovaaran Juha vuodelta 1937.
Televisio ei suinkaan tullut joka tupaan heti. Katseltiin naapureitten televisioita. Ja kaikki kelpasi! Suomifilmit tietysti olivat erityisherkkua. Ja arvata saattaa, että teini-ikäinen oli ihan silmät ympyriäisenä traaman määrästä esimerkiksi juuri kun katsottiin tämä Juha. Asetelma muistaakseni oli vaimoaan reippaasti vanhempi Juha jonka elämän laittoi säpäleiksi jokin kulkumies joka alkoi liehitellä nuorta vaimoa ja saikin tämän pauloihinsa. Sitä en muista montako pääsi hengestään. Joku ainakin hyppäsi koskeen kalliolta. Taisi olla juuri tämä nuori vaimo. Ylimpiä tunteita elokuvassa olivat Juhan tuska, vaimon taistelu viettejään vastaan ja lopulta häpeä ja tietoisuus siitä, että koko elämä on raiteiltaan. Ja kuten kuvioon kuuluu traaman esillepanoon avuksi otetut  Suomen lauonto ja taustalla jylisevä musiikki nostattivat kyllä tunteet pintaan katsojallakin.
Ai niin kortti...Tausta on värikästä kuviopaperia Lidlin vanhemmasta kansiosta. Silloin kaikki muu paitsi TV-kuva oli todella värikästä. Televisio ja Irma Seikkula on kiinnitetty korttiin Bilteman kaksipuoliteipillä. Samoin taustalla oleva tv-ruutu. Kuvioleikkurilla leikattu sydän on saksilla leikattu kahteen osaan. Teksti on 0,50€ maksaneesta kirppiskirjasta.  Reunaviimeistely Brilliance leimasinvärillä.

PROTO


Silpputehtaalla järkkäillessä tupsahti työpöydälle tikkuaski..siinä pyöri myöskin valkoinen pahvipala josta oli leikkurilla leikattu valkoinen hiutale. Siinä oli siis reikä. Ja tuo teksti oli leimattu reijän alapuolelle. Liimasin askin päälle ensin palan tuota lauta-aiheista pahvia. Sitten laitoin kaksipuolisen teipin valkoisen lapun taakse.
(sitä ennen olin lapun reunat viimeistellyt kultaleimasinvärillä.) Nyt oli siis Joulutoivotukset ja liimasta tahmea  lumihiutaleen muotoinen aukko tilkkuaskin päällä. Ripottelin aukkoon hopeahileitä ja vielä oikein taputtelin kiinni ne. Aika tällänen yksinkertainen ja vaatimatonkin, mutta näyttää kivalta "elävänä". Joo se valkoinen lappu ei ollut edes suora...mutta mä halusin nyt vaan testailla.. Reunan voisi tressatakin. Ja ton tekstin vois embossata...Siis jatkuu....