torstai 15. elokuuta 2013

Leila-mumman haasteeseen

ATC "Tärkeä avain" Leila-mumman haasteeseen. Avain, enkeli, perhosia, timantteja...

Kristallihelmen Susannalta






Susannan kanssa vaihdettiin heti viisi korttia. Kuvissakin hienoja ja hyppysissä "kuunnellen" vaan paranevat. Jonkun taikatempun Susanna osaa tehdä. (Joku tässä kohtaa ajattelee, että nyt sekosin lopullisesti) Kortit ovat kuivia, mattapintaisia, mukavan paksuisia ja painoisia ja kiva ääni kuuluu kun niitä koputtaa. Ja tämä vasta on tätä sisäistä kauneutta. Hienoja kortteja! Mun aarrekorttikokoelmaan!
Ylimpänä "Näkijä". Yksinäiset irtosilmät ovat vähän kammottavia (usein) Tässä niitä on kaksin kappalein, mutta kortti on yhtä aikaa kaunis ja mystinen silti. Ei synkkä eikä ahdistava.
Toinen on "Suuri seikkailu"Hienot värit, paljon yksityiskohtia, syvyyttä oksaleimasin on hieno!
Kolmantena "Kukkamaljakon vartija" Hienot värit kaiken muun lisäksi.
Neljäs kortti "Toinen maailma" Tässäkin koko kortti on upea.Viimeisenä kissakortti "Kun yhteinen on määränpää" jonka Susanna on tehnyt Enkulin musiikkihaasteeseen. Susannalla on kirjava kissa. Samoin minulla. Ovatko ne tässä? Molemmat ovat kyllä tyttöjä, mutta ehkä toinen vähän esittää. Viimeisessä kuvassa ei olekkaan ATC-kortti vaan Susannan lähettämä huoneentaulu. Sen laitoin kuvattavaksi ja odottamaan loppusijoitustaan Silpputehtaalle vanhaan korttitelineeseen.
Kiitos Susanna!
Jos Kristallihelmi ei ole tuttu ennestään käykää tutustumassa! http://www.kristallihelmi.blogspot.fi/
Laitoin oikeaan reunapalkkiinkin pari kuvaa. Paprantelen asiaa joskus...en saanut Susannan omaa tunnuskuvaa tallennettua joten tein omiani...=o)

maanantai 12. elokuuta 2013

EMM 33/2013

ATC "Kaloreita intohimoisessa suudelmassa" Miehelläni on tapana toisinaan yllättää jäätelöllä tai suklaalla. Tänään MagnuM mascarponen makuista jäätelöä. Pakkaus oli itsessään jo aikas namu. Tein siitä EMM-kortin.

sunnuntai 11. elokuuta 2013

Saksien silpuista...


Viikko sitten vauva sai kasteessa nimen. Eilen oli nimipäivä.
Tamperelaisessa ilmaisjakelulehdessä oli tämä suloinen vauvankuva.
Tein siniselle taitettavalle korttipohjalle onnittelut. Ensin leikkasin saksilla kulmat pyöreäksi pehmeästä valkoisesta paperista jossa on kiiltävää hilettä mukana. Vaalean sininen pala oli juuri oikean kokoinen korttiin. Leikkasin siitä puukolla sydämen jonka olin ensin piirtänyt muistilappupaperille. Summassa vaan oikean kokoinen sydän. Paperi kaksinkerroin ja leikkaus vain sen toisen puolikkaan mukaan, tulee symmetrinen sydän. Piirtämällä ei yleensä tule. Sydämeen laitoin reunaan Scotch Gel Glue liimaa ja kiinnitin pitsin siihen. Sitten suunnilleen leikatun sydämen muotoisen aukon kohdalle tarrateippipaloilla sydän takaisin.
Vauvakuva on kiinnitetty Bilteman kaksipuoliteipillä tummansiniselle pohjalle. Muuten tekstit kuvan takana olisivat näkyneet läpi. Kuvan alla on myös valkoinen sulka/höyhen. Kuvan yläkulmaan laitoin pikku tähdet toistamaan tekstin tähtikuvioita.Sinisen pahvin alpuolella, osittain allakin on kaksipuolisella teipillä kiinnitetty pitsi. Kuvakin on kiinnitetty  tarratyynyillä korttiin.

Leimoja...

ATC "Yhdeksäs tunti" On tehty kokonaan leimaamalla. 14 leimasinta. Kello, puhelin, kiitos-teksti ja rattaat samasta setistä. Vihreällä leimattu O on kirjainsetistä. Kala ja ATC-leima ovat melko uusia Silpputehtaalla.
Kelloon on lisätty kultausta geelikynällä. Kellotaulu ja käsi sekä vihreä hihassa ovat Promarkeria Olen tykännyt niitä käyttää koska ne eivät helpostikkaan sekoa leimasinväriin ja niillä saa aika tasaisen väripinnan aikaan. Lisäksi ne sekoittuvat kivasti keskenään.Reunakorostukset leimasinvärillä. Pohjapahvi on taas jotakin kierrätettyä. Tuota saisi löytyä enemmänkin. Toinen puoli on valkoinen. Toinen väri näkyy kortissa.Vahvuus ja pinnan tuntu ovat just halutunlaiset. Enkä edes muista mistä tuo on kotoisin.

"Postikortti"

ATC "Postikortti" Kortin pohja on kierrätyspahvia. Siihen on kiinnitetty sikin sokin suikaleita tekstipapereista. (Ihania käsialoja!) Oikeastaan ovat jämäpaloja aikaisemmasta kortinteosta. Samasta jutusta on peräisin tuo kohokoukeroinenkin palanen jota on korostettu leimasinvärillä. Leimattuja osia ovat ötökkä, postiteksti, sulka ja pieni postimerkki ison postimerkin alapuolella. (Pikkupostimerkki on setistä jota Paperilohikäärmeen Elina suositteli ostettavakseni. Siinä on parikymmentä mini kokoista leimasinta. Samasta osoitteesta on tuo kärpäsleimasinkin. Hyönteissetissä on useita  isoja ja pieniä ötököitä.) Postimerkki on oikeasti valkoisempi. Vetäisin siitä kerran yli leimasinvärillä joka sai merkin istumaan paremmin kortin muuhun värimaailmaan. Onhan lisäksi vielä pikkupätkä Paperilohikäärmeen tuotevalikoimaan kuuluvaa turkoosia pitsiä sekä pätkä ruskeata puuvillanauhaa joka on löytö kirppikseltä. Reunakorostukset leimasinvärillä.

keskiviikko 7. elokuuta 2013

EMM 32/2013

ATC "Vastustamatonta charmia" Kortin pohjapaffi on suodatinpussipakkauksesta. Pohjaväri näkyy kortista. Kuva on viikonvaihteen Iltalehdestä tai jostain Satakuntalaisesta paikallislehdestä. Horoskooppiteksti vanhasta Annasta. Olin tehnyt kortin ja mielestäni se kaipasi jotakin. Mies katsoi sitä ja sanoi:"Laita tohon reunaan piikkilanka" (Eikä edes tiennyt, että Silpputehtaalla on piikkilankaleimasin, kiitos Annan!) Leimat on leimattu Paperilohikäärmeestä hankituilla Brilliance leimasinväreillä. Väri Lightning black.
Kuvan ja tekstin yhdistelmä ?? Nooo...Paljonkin tuli viikonloppuna mietittyä mikä saa ihan fiksunoloisen ja näköisen naisen toistuvasti valitsemaan kumppanikseen sutta ja sekundaa ihan kirjaimellisesti. Enkä nyt tarkoita, että pitäisi olla joku "eliittikumppani" jokaisella vaan vastuunsa tuntevaa, asiallisesti käyttäytyvää, puolisonsa ja lapsensa parhaan huomioivaa rehellistä ja tervehenkistä miestä.
(Itteänikin alkaa naurattaa..just tuli väitettyä, että en paljon ajattele kun kortteja teen..=o)